اجتماعی » اخبار ویژه » استهبانی دیگر » سیاسی
کد خبر : 4724
یکشنبه - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹

شورای اداری شهرستان استهبان برگزار شد

 فرماندار استهبان در جلسه شورای اداری : از حضور پرشور و حماسی مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس قدردانی نمود.
مدیران تکریم ارباب رجوع را مد نظر قرار دهند.
روسای ادارات در جذب اعتبارات شهرستان پبگیری کنند.
در سیستم اداری باید تحول ایجاد شود.

شورای اداری شهرستان استهبان برگزار شد

جلسه شورای اداری شهرستان استهبان به ریاست یوسف کارگر فرماندار استهبان و با حضور کلیه روسای ادارات ،شوراها،بخشداران در محل فرمانداری برگزار شد .

به گزارش پایگاه خبری استهبان فردا روابط عمومی فرمانداری استهبان ؛ فرماندار شهرستان استهبان از آحاد مردم شریف و شهید پرور شهرستان استهبان و همچنین مردم شهرهای رونیز و ایج و دهستان خیر که با حرکتی انقلابی و نهضت حمایت از مظلومان عالم را تدام بخشیده اند تشکر و قدردانی نمود.

یوسف کارگر در ادامه ضمن گرامیداشت هفته جهانی کار و کارگر گفت : تامین امنیت شغلی کارگران موضوع بسیار مهمی است و بایدبا هر عاملی که موجب سلب امنیت شغلی کار و کارگری می شود مقابله کرد.

فرماندار استهبان با تبریک روز شوراها وجود تعامل و همدلی در میان اعضای شورا را اولین اصل تشکیل شورای موفق ذکر کرد و افزود: شوراها نهاد نو پایی هستند که جایگاه واقعی آن در جامعه بدست نیامده است ، لذا شوراها با داشتن هدف مشترک توام با همفکری و پرهیز از  دودستگی و اختلاف در تصمیم گیریها سبب توسعه و آبادنی هرچه بیشتر  شهر و روستا خواهند شد.

رئیس شورای اداری شهرستان استهبان با بیان اینکه مدیران‌ باید تکریم ‌ارباب رجوع در سیستم‌ اداری را جزء وظایف شرعی و اداری خود بدانند اظهار داشت:
مراجعه ارباب رجوع به فرمانداری نشان از ضعف و ناکارآمدی مدیران و آن سیستم اداری است که مشکلات و پاسخ به استعلام مجوزات در اداره مربوطه مرتفع نشده است.

فرماندار استهبان با بیان اینکه مدیریت توام با اختیارات است افزود: اشراف مدیران بر قوانین و دستورالعمل های مرتبط با حوزه خود، اولویت بندی در زمینه مشکلات ، پیگیری مکاتبات اداری، پاسخ به استعلامات و مجوزات باید جز اولویت های آنها باشد.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی که اعتبارات ملی خیلی خوبی دارند برای جذب آن باید پیگیری کنند تا متناسب با پروژه‌هایی که در دست اجرا دارند سهم شهرستان را داشته باشیم و هر جا لازم است، اطلاع دهند تا ما نیز در سطح استانی دنبال کنیم.

نماینده عالی دولت اذعان داشت : در سیستم اداری اگر تحول نباشد روزمرگی ایجاد می شود و تا اراده نکنیم هیچ تحولی صورت نخواهد پذیرفت و باید شرایط پویایی در سطح اداره ایجاد کنیم .

وی به حضور مدیران در بین مردم و پاسخگویی به مشکلات آنها تاکید کرد و گفت: مسئولان شهرستان از جزئی نگری پرهیز کنند و کار را با روحیه جهادی و انقلابی پیش ببرند.

مقام عالی دولت در شهرستان استهبان به بحث طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت :طرح مسکن یکی از اولویت های مهم شهرستان به شمار می رود و ما جزء شهرستان های پیشرو در استان هستیم. و دستگاههای خدمات رسان که از قبل برنامه به آنها تحویل شده آمادگی کامل از هم اکنون داشته باشند و مسائل و مشکلات را در دستور کار قرار دهند.

کارگر به شرکت توسعه عمران شهرستان اشاره نمود تا با بهره مندی از مزایای تعاونی توسعه و عمران شهرستان، حمایت شوند و نتایج خوبی در شهرستان حاصل شود.

رئیس شورای اداری شهرستان استهبان خواستار توجه بیشتر ادارات شهرستان به اقامه نماز اول وقت شد و گفت: مدیران دستگاه های اجرایی باید در موقع فریضه نماز عدم برگزاری جلسات را مد نظر قرار دهند.

فرماندار استهبان به ساخت زائرسرای شهرستان در مشهد مقدس اشاره کرد و گفت :ساخت زائر سرا مشارکت همگانی به خصوص حمایت گسترده را می‌طلبد تا نتیجه بخش شود و بتوان در طول سال از آن استفاده نمود.

در ابتدای این جلسه سرهنگ امیری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سخنانی در خصوص تحقق دولت اسلامی مطرح نمودند .


وی گفت : دو عامل منش اسلامی و روش اسلامی را باید مد نظر قرار دهیم و روش و منش خود را اسلامی کنیم تا مقدمه ای برای ظهور آقا امام زمان فراهم شود.

همچنین زینت جوکار نماینده شهرستان استهبان در شورای اسلامی استان فارس
به مناسبت روز شوراها در خصوص مسائل و مشکلات شوراها مطالبی بیان کرد.

سپس حجت الاسلام رحمانی زاده رئیس اوقاف به بیان مطالبی در خصوص ماه مبارک رمضان پرداخت.