اجتماعی » اخبار ویژه » استهبانی دیگر » سیاسی
کد خبر : 4711
جمعه - ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۵
انتقاد شدید امام جمعه استهبان از استاندار فارس در خطبه های نماز جمعه روز قدس

در مراسم روز قدس در استهبان چه گذشت

در راهپیمایی روز جهانی قدس استهبان که از محل میدان بسیج آغاز و به سمت میعادگاه نماز جمعه ادامه یافت ، هزاران نفر از اقشار مختلف این شهر ضمن اعلام همبستگی مجدد با مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین، جنایات رژیم غاصب صهیونیستی و کودک ‌کش اسرائیل و کشتار بی‌رحمانه مردم مظلوم فلسطین  را محکوم کردند.
حجه الاسلام و المسلمین خاوری در خطبه های دوم نمازجمعه این هفته گفت:
با روی کار آمدن دولت دکتر رئیسی، امیدی در دل مردم ایجاد شد. رهبر انقلاب اسلامی فرمودند: ریل‌گذاری دولت دکتر رئیسی به شکل خوبی دارد شکل می گیرد. دولت تلاش و همت خود را انجام می دهد و مردم باید آگاه باشند که مشکلات و سنگ‌اندازی ها زیاد است و گاهی اوقات‌ این سنگ‌اندازی ها به علت انتخاب شخص نا‌مناسب است.

در مراسم روز قدس در استهبان چه گذشت

به گزارش پایگاه خبری استهبان فردا   مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با حضور هزاران نفر از اهالی مومن و روزه‌دار شهرستان استهبان باشکوه برگزار شد.

مردم مومن و روزه‌دار شهرستان استهبان امروز پس از دو سال رکود فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی ناشی از جولان کرونا به خیابان‌های این شهر آمده و شعارهای کوبنده مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سردادند.

راهپیمایی مردم استهبان پس از طی مسیرهای خیابان‌های سلمان و میدان امام (ره)  با ورود مردم و تجمع راهپیمایان در مصلای نماز جمعه و  قرائت قطعنامه و تایید آن توسط شرکت‌کنندگان پایان یافت.
راهپیمایی روز جهانی قدس پیش از ظهر امروز در شهرهای ایج و رونیز و دهستان خیر این شهرستان نیز با حضور پرشور مردم برگزارشد

در پابان مراسم راهپیمایی نماز جمعه روز قدس  ۱۴۰۰  به امامت حجه الاسلام و المسلمین حاج شیخ مصطفی خاوری امام جمعه  استهبان برگزار گردید.

امام جمعه استهبان در خطبه نخست به بیان اهمیت روز قدس پرداخت و خاطرنشان کرد:

روز قدس، روز نجات اسلام است.یکی از اهداف ثانویه انقلاب اسلامی انهدام رژیم اشغالگر و آزادسازی فلسطین است.جنگ هشت ساله برای انحراف و دور کردن انقلاب و جهان اسلام از رسیدن به این هدف بوده است.
امام خمینی (ره) در سال پنجاه و یک نامه‌ای به مراجع تقلید نجف مینویسد: مصرف وجوهات شرعیه برای مبارزه با اسرائیل جایز است.

یکی از دستاورد های روز قدس و انقلاب اسلامی،محور مقاومت است، حزب الله یونان، زینبیون، فاطمیون است.
دستاورد های روز قدس، باعث شده ذهن‌ها از دولت‌ها به سمت ملت‌ها متمرکز شود. دیگر انتظاری از دولت‌ها نیست،دولت ها ذلت و خواری را برای خود میپذیرند اما این ملت است که به دنبال آزادی و استقلال و عزتمندی خود و اسلام است.
بسیاری از ملت‌ها به‌ دنبال دستورات رهبر انقلاب اسلامی به قوت بخشیدن محور مقاومت می‌پردازند.

انتقاد شدید امام جمعه استهبان در خصوص عزل و نصب های استاندار فارس

حجه الاسلام و المسلمین خاوری در خطبه های دوم نمازجمعه این هفته گفت:
با روی کار آمدن دولت دکتر رئیسی، امیدی در دل مردم ایجاد شد. رهبر انقلاب اسلامی فرمودند: ریل‌گذاری دولت دکتر رئیسی به شکل خوبی دارد شکل می گیرد. دولت تلاش و همت خود را انجام می دهد و مردم باید آگاه باشند که مشکلات و سنگ‌اندازی ها زیاد است و گاهی اوقات‌ این سنگ‌اندازی ها به علت انتخاب شخص نا‌مناسب است.

وی در ادامه در خصوص کارآمدی مدیران گفت:
مردم باید آگاه باشند و درصورتی که افراد ناتوان انتخاب شدند، ساکت نمانند و بیان کنند. مهمترین ظرفیت، مدیرها هستند. مدیر باید لایق و کارآمد باشد. بحث اصلی میزان دین و دیانت افراد نیست، بلکه اصل توانایی، کارآمدی آن فرد به عنوان یک مدیر است، بحث توان اداره آن فرد در پست مدیریت است.

امام جمعه استهبان در خصوص بیان انتقاد گفت:
گاهی اوقات انتقاد، نوعی حمایت است. افرادی که می‌خواهند نصب شوند، باید توانمند باشند.
آقای رئیسی گفتند در این دولت قرار نیست افراد ضعیف مسئولیت بگیرند، با توجه به فرمایشات آقای رئیسی باید توانمند ترین افراد منصوب شوند.

حجه الاسلام و المسلمین خاوری گفت:
روزی که بنده برگشتم بعد از آن استقبال بی نظیر، گفتم دسته پر برگشتم، حیف آن اعتماد بود که از بین رفت. خودمان با دست خودمان دولت را با این کار ها تضعیف می کنیم. باید دقت کنیم در شهر های دیگر تکرار نشود.

وی در خصوص خلف وعده در تصمیم گیری ها گفت:
بزرگان یک شهر، استان و کشور باید مراقب وعده‌هایی که می دهند، باشند. زیرا خلاف وعده آنها باعث ایجاد کراهت و فروپاشی احترامات و محبت‌های بین افراد می‌شود و اعتماد آنها از بین می رود.

حجه الاسلام و المسلمین خاوری در ادامه گفت:
حرفی که زده شد، برای سهم خواهی نبود، برای مهره چینی نبود، واژه سهم خواهی برای طلبه ها نیست، برای بزرگان استهبان نیست. ما دنبال چه می‌توانیم باشیم ، جز خیر و صلاح مردم!
ما امروز هم اعلام می‌کنیم که دنبال سهم خواهی نبودیم و دنبال کمک دولت هستیم. هر چه بود گذشت ، همه ما باید دست به دست هم دهیم.

وی در خصوص بزرگان شهرستان و زحمات آنان پای انقلاب گفت:
بزرگان شهرستان، کسانی هستند که در پنجاه شصت سال گذشته پای انقلاب ایستاده اند. بعد از انقلاب از مبارزان و مجاهدان فی سبیل الله بودند. در همه دوران ها این بزرگان همه نامهربانی ها را برای دفاع از انقلاب گذاشتند و بعد بیایند اهانت ببینند. الان هم من از طرف همه انقلابیون شهرستان و همه پیشکسوتان اعلام می کنم که آماده ی هر گونه همکاری هستیم.

وی در پایان در خصوص نامه نه نفر از جوانان در فضای مجازی گفت:
نه نفر از جوانان حرکتی دیشب انجام دادند که واقعا قابل توجه و تقدیر بود. به خانواده این جوانان فرهیخته که از رویش های انقلاب هستند باید تبریک گفت. باید توجه داشت که اگر شهدا رفتند این جوانان هستند. من کار بزرگ این جوانان را تقدیر میکنم. خداوند این ها را محافظت کند. من از همه ی جوانان درخواست می کنم آماده حرکت در همه ی زمینه های انقلاب باشید و در آخر حمایتگر دولت باشیم، به خاطر امیدی که در دل مردم ایجاد می کند.

شایان ذکر است شب گذشته بیانیه ای با امضای نه نفر از جوانان استهبان در فضای مجازی منتشر شد که در آن به صدور حکم فرمانداری یوسف کارگر توسط وزیر کشور اعتراض شده بود .

متن این بیانیه به شرح زیر است :

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّ اللّٰهَ یأمُرکُم أَن تُؤدّوا الأَماناتِ إِلی أَهلِها

مردم شریف و انقلابی شهرستان استهبان

سلام علیکم

این بار، روی سخن ما با شما مردم است و در پیشگاه خدای عالم و عادل، شما ولی نعمتان انقلاب را شاهد می‌گیریم:

پس از حضور پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری و رأی معنادار به تغییر بانیان وضع تلخ و سخت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، امید تازه‌ای در فضای جامعه دمیده شد. تعدادی از فرزندان جوان شما نیز با امید و نگاه خوش‌بینانه به آینده از ابتدا در کنار دولت مردمی و انقلابی تلاش کردند تا استهبان عزیز بتواند قدم در وادی خودسازی و جامعه‌پردازی نهاده و نقش خود در ایجاد تمدن نوین اسلامی ملت بزرگ ایران را به درستی ایفا نماید. همان‌طور که اهالی مؤمن استهبان در گام اول انقلاب سنگ تمام گذاشتند، ما نسل جدید نیز بر آن بودیم و هستیم تا وظایف خود را در تحقق گام دوم انقلاب در جغرافیای شهرستان کوچکمان انجام دهیم.

از زمانی که زمزمه‌های تغییرات مدیریتی در استان فارس به گوش رسید، همه‌ی ظرفیت‌های فکری و اجرایی خود را به کار گرفتیم تا دولت مردمی و انقلابی بتواند بر اساس شاخص‌های انقلابی از جمله روحیه‌ جهادی و نگاه ژرف عالمانه، مدیریت امیدبخشی را در شهرستان استهبان ساماندهی نماید.

متأسفانه هجمه‌های مکرر، سنگین و برنامه ریزی شده به دولت آقای رئیسی و در برخی موارد سهم خواهی نمایندگان مجلس، باعث شد تا دولت نتواند دست به جراحی‌های ضروری بزند و مجبور شد تا تنش زدایی با نمایندگان را سیاست قطعی خود قرار دهد. بنابراین سهم خواهی‌های برخی از نمایندگان که تهدیدی برای حرکت عظیم ملت ایران محسوب می‌شد را به فرصت هم‌افزایی تبدیل نموده و سیاست خود را بر آن قرار داد تا نظرات نمایندگان مجلس شورای اسلامی را در انتصابات لحاظ نماید. این سیاست بیش از آن‌که حکیمانه باشد، تصمیمی ناگزیر بود. تصمیمی که در پاره‌ای از مسائل و انتصابات با تعصب و یک‌جانبه‌گرایی نیز همراه گردید و صحنه‌های تلخی را رقم زد. جالب این است که بانیان وضع غم‌انگیز گذشته نیز با استفاده از شرایط به وجود آمده، رنگ عوض کردند و در لباسی جدید تلاش کردند تا با تغییر ادبیات، از این آب گل آلود ماهی بگیرند. بنابراین لازم بود تا مردم به کمک دولت بیایند تا در یک موازنه‌ی قدرت بتواند از دخالت‌های مضر و غیرمسئولانه اشخاص و گروه‌ها جلوگیری نماید.

بر همین اساس، ما از ابتدا و با چشمانی باز، در کنار امامت جمعه با انتصاب آقای کارگر به عنوان فرماندار استهبان عزیز مخالفت کردیم، اما دلیل این مخالفت چه بود؟ ما نه تنها ایشان را فاقد شاخص‌های مذکور و کارآمدی لازم دانسته و می‌دانیم بلکه اصل این انتصاب را موجب از بین رفتن امید در شهرستان استهبان می‏دانستیم. لذا از آن جهت که این تصمیم‌گیری را ناصواب می دانستیم، سعی کردیم در جهادی مؤمنانه و خالصانه دلایل و اسناد خود را از راه‌های مختلف، به صورت شفاف و صریح به گوش مسئولان استانی برسانیم که البته رساندیم و آنان نیز شنیدند اما با کمال تأسف وقعی ننهادند.
خدای سبحان را گواه می‌گیریم که تا آخرین لحظه با قلب و زبان و فعل خود مسئولین را ارشاد کردیم.

همشهریان غیور و صبور!

بگذارید صریح‌تر سخن بگوییم: ما، آقای طهماسبی و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان را در این انتصاب مسئول می‌دانیم. هر چند که استاندار دخالت ایشان را مردود دانست اما ایشان دیدند که مصلحت شهرستان استهبان ذبح می‌شود و مانع نشدند. پس حداقل به اندازه‌ی کمکی که نکردند مسئول هستند. لذا علاوه بر شما خوبان، از وجدان بیدار مردم شریف شهرستان‌های نی‌ریز و بختگان نیز می‌خواهیم که تظلم خواه ما باشند.

استهبان با وجود داشتن ظرفیت عظیم نیروی انسانی و افراد توانمند و انقلابی برای تصدی مسئولیت‌های مهم -که هم از جانب امام جمعه و هم از سوی ما نیز عرضه گردیدند- مورد غفلت و بی‌انصافی غیرمسئولانه‌ی مسئولان واقع شد و این ظلمی بود که بر مردم رفت.

ما می دانیم که ادامه‌ی مسیر انقلاب اسلامی بدون رنج و زحمت امکان پذیر نیست، پس همچنان بر عهد خویش ایستاده‌ایم. انتظار داریم مسئولان استان، دلایل این اقدام نابخردانه را به طور شفاف و صریح با مردم در میان بگذارند و بگویند که در این مدت چه گذشت: چرا شیرینی حماسه ۹ دی را با آن معارفه ناشایست تلخ کردند؟ چرا به نظر و جایگاه امام جمعه توجه نکردند؟ چرا خلف وعده کردند؟ چرا با مردم، شفاف و صادقانه سخن نگفتند؟ چرا ظرفیت ارزشمند نیروی انسانی بومی و انقلابی شهرستان را نادیده گرفتند؟ چرا به اعتراضات مردمی با صداقت و تواضع پاسخ ندادند؟ چرا به شعور و احساسات مردم توهین کردند؟

بدانید و بدانند که همراهی و عهد و عقد اخوت مردم با دولت و مسئولان تا آن زمان برقرار است که صندلی و جایگاه خود را از آنِ مردم بدانند. مردم شریفی که تا پای جان برای حفظ ارزش‌ها ایستاده‌اند و در برابر فشارها و تصمیمات غلط و ظالمانه سر تعظیم و تسلیم فرود نمی‌آورند.

امیدواریم وزیر کشور، استاندار و مسئولین استانی برای جبران ظلمی که در حق انقلاب اسلامی و البته مردم نجیب شهرستان استهبان روا داشتند، خدمت رسانی به این مردم را در اولویت خود قرار دهند.

فردا که پیشگاه حقیقت شود پدید شرمنده رهروی که عمل بر مجاز کرد

امضا کنندگان:
▫محمدباقر حسینی
▫مصطفی صائبی
▫سجاد نیکمنش
▫مجتبی علیشاهی
▫سیدعباس پرهیزکاری
▫احسان گنجی آزاد
▫الهام اسلامی
▫فاطمه‏ سادات آگنج
▫مریم اصمی