اجتماعی » اخبار ویژه » استهبانی دیگر » سیاسی
کد خبر : 4686
سه شنبه - ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۷

پیام حجه الاسلام و المسلمین خاوری امام جمعه استهبان به مناسبت روز جهانی قدس

قدس و مسجدالاقصی به عنوان نماد وحدت امت اسلام است. اینک که پس از دوسال کرونایی این راهپیمایی برگزار می‌شود از عموم مردم روزه‌دار و خداجوی استهبان انتظار است با شرکت گسترده خود در راهپیمایی روز قدس، ضمن زنده نگه داشتن این روز، با فریاد رسای خود از مظلومان فلسطین حمایت و خشم و انزجار خود را از غاصبان صهیونیست به دنیا اعلام نمایند.

پیام حجه الاسلام و المسلمین خاوری امام جمعه استهبان به مناسبت روز جهانی قدس

به کزارش پایگاه خبری استهبان فردا حجه الاسلام و المسلمین حاج شیخ مصطفی خاوری امام جمعه شهرستان استهبان به مناسبت جمعه آخر ماه مبارک رمضان و روز قدس با صدور پیامی این روز را گرامی داشت.
متن پیام امام جمعه استهبان به شرح زیر می باشد :

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ
سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَىٰ بِعَبْدِهِ لَیْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیَاتِنَا ۚ إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ الْبَصِیرُ
سرزمین مقدس قدس، محل زندگی و بعثت انبیای الهی، پایگاه حضرت خلیل‌الرحمن، نخستین قبله مسلمانان و محل معراج آسمانی پیامبر اعظم (ص) که به لحاظ دینی و مذهبی دارای اهمیت خاصی می‌باشد، سالیان سال است که زیر چکمه دژخیمان صهیونیست با چهره‌ای خونین از هویت مذهبی و تاریخی خود دفاع می‌کند.
جنایتکاران صهیونیست با اشغال این سرزمین و آواره کردن ساکنان مسلمان آن سعی در یهودی‌سازی این نقطه مهم از جغرافیای جهان اسلام دارند تا خوی نژادپرستی خود را در عالم بگسترانند، اما مردم مظلوم فلسطین بیش از ۸۰ سال است که با دست خالی به مقاومت قهرمانانه خود در برابر متجاوزان ادامه می‌دهند و تا پیروزی نهایی از پای نخواهند نشست، چرا که پیروزی سنت و وعده تخلف‌ناپذیر الهی‌ست.
ابتکار امام راحل عظیم‌الشأن در اعلام روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس نشان از اهمیت و جایگاه قدس و مسجدالاقصی به عنوان نماد وحدت امت اسلام است. اینک که پس از دوسال کرونایی این راهپیمایی برگزار می‌شود از عموم مردم روزه‌دار و خداجوی استهبان انتظار است با شرکت گسترده خود در راهپیمایی روز قدس، ضمن زنده نگه داشتن این روز، با فریاد رسای خود از مظلومان فلسطین حمایت و خشم و انزجار خود را از غاصبان صهیونیست به دنیا اعلام نمایند.
وَمَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ
مصطفی خاوری اصطهباناتی
امام جمعه استهبان