اجتماعی » اخبار ویژه » استهبانی دیگر » سیاسی » محیط زیست
کد خبر : 4555
چهارشنبه - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹

جلسه بزرگداشت هفته منابع طبیعی شهرستان استهبان برگزار شد

یوسف کارگر سرپرست فرمانداری استهبان با بیان اینکه هفته منابع طبیعی و آبخیزداری امسال نیز همچون سال های پیشین از ۱۵ لغایت ۲۲ اسفند در سراسر کشور برگزار می گردد افزود: “هفته منابع طبیعی سال‌ جاری با عنوان «همه با هم جهاد برای حفظ منابع طبیعی» نامگذاری شده است که نشان از اهمیت و جایگاه حفاظت و حمایت از منابع طبیعی و ملی دارد.

وی با بیان اینکه منابع طبیعی متعلق به همه مردم است، گفت: باید نحوه استفاده درست از منابع طبیعی را به مردم آموزش داد و در ادامه فرهنگ یادگیری و یاد دادن بهره گیری صحیح از این منابع را نهادینه کرد.

جلسه بزرگداشت هفته منابع طبیعی شهرستان استهبان برگزار شد

جلسه بزرگداشت هفته منابع طبیعی با حضور یوسف کارگر سرپرست فرمانداری ، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ، ایزدی معاون اداره حفاظت و حمایت ، همتی جانشین معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی فارس ،رئیس منابع طبیعی استهبان و سایر اعضاء در محل فرمانداری برگزار شد .

به گزارش پایگاه خبری استهبان فردا به نقل از  روابط عمومی فرمانداری شهرستان استهبان ، سرپرست فرمانداری استهبان در جلسه اعضای کمیته راهبردی ستاد برگزاری هفته منابع طبیعی گفت : در طی این هفته نیز همانند سال های گذشته برنامه های مختلفی در نظر گرفته شده است که به علت شیوع ویروس کرونا برنامه ها بصورت محدود  با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

سرپرست فرمانداری استهبان با بیان اینکه هفته منابع طبیعی و آبخیزداری امسال نیز همچون سال های پیشین از ۱۵ لغایت ۲۲ اسفند در سراسر کشور برگزار می گردد افزود: “هفته منابع طبیعی سال‌ جاری با عنوان «همه با هم جهاد برای حفظ منابع طبیعی» نامگذاری شده است که نشان از اهمیت و جایگاه حفاظت و حمایت از منابع طبیعی و ملی دارد.

وی با بیان اینکه منابع طبیعی متعلق به همه مردم است، گفت: باید نحوه استفاده درست از منابع طبیعی را به مردم آموزش داد و در ادامه فرهنگ یادگیری و یاد دادن بهره گیری صحیح از این منابع را نهادینه کرد.

نماینده عالی دولت با بیان اینکه هفته منابع طبیعی فرصت مناسبی برای ارتقای فرهنگ عمومی حفظ و توسعه منابع طبیعی به شمار می رود ،خاطر نشان کرد:
بحث درختکاری باید به یک فرهنگ تبدیل شود ونباید فقط به یک روز تحت عنوان روز درختکاری منحصر گردد و مردم باید به کاشت درخت تشویق شوند و وارد میدان شوند و کاشتن درخت برای آنان تبدیل به یک فرهنگ بشود.
ایشان استفاده از ظرفیت گروه های دوست داران طبیعت و بهره گیری از آنان در حفاظت و جلوگیری ازتخریب و تصرف اراضی ملی را یکی از راهکارهای کمبود نیروی حفاظتی ذکر کرد و از رئیس منابع طبیعی خواست آن را در دستور کار خود قرار دهد.

در ادامه این نشست رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کلیات دستورالعمل و برنامه ها هفته منابع طبیعی طبق روز شمار سال ۱۴۰۰با توجه به شعار هر روز قرائت نموند در پایان برنامه های پیشنهادی در راستای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم هفته منابع طبیعی مطرح شد