جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان استهبان با موضوع تجلیل از هنرمندان پیشکسوت هنر خوشنویسی در تاریخ پنج شنبه ۵/۱۲/۱۴۰۰ تشکیل شد.
در ابتدای جلسه امید کیامرث رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان استهبان، با بیان اینکه باید در راستای فرهنگ قدردانی و قدرشناسی تلاش کنیم گفت در نظر است به واسطه ارتباط نزدیک بین هنر خوشنوسیی و کتابت قرآن کریم وجود دارد از سه تن از اساتید پیشکسوت و صاحب نام هنر خوشنویسی استهبان تجلیل به عمل آید.
کیامرث با این توضیح که هنرمندان زیادی در شهرستان هستند که شایسته تجلیل و بزرگداشت می باشند ادامه داد ، در برنامه پیش رو برای اساتید بزرگوار هنر خوشنویسی آقایان : حضرت آیت الله سید حجت کشفی ، دکتر احمد باروتی و استاد محمد مهاجر مراسم تجلیل و بزرگداشت برگزار خواهد شد که در این راستا جلساتی را با مسئولین محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شخص مدیرکل داشته ایم و موافقت اصولی برگزاری مراسم توسط مدیر کل محترم اعلام گردیده است .


دبیر شورای فرهنگ عمومی استهبان با بیان اینکه در کنار مراسم بزرگداشت به مدت یک هفته برگزاری نمایشگاه و کارگاه های آموزشی را با حضور اساتید خواهیم داشت ، لازمه هر چه بهتر برگزار شدن مراسم همکاری و همیاری همه جانبه تمامی ادارات و نهادهای شهرستان را لازم و ضروری دانست .
حجه الاسلام والمسلمین حاج شیخ مصطفی خاوری رییس شورای فرهنگ عمومی و امام جمعه شهر استهبان نیز ضمن خیرمقدم به اعضای شورای فرهنگ عمومی ، در سخنانی با اشاره به اهمیت موضوع فرهنگ و فرهنگ تقدیر و تشکر و ارائه الگوهای موفق برای نسل جوان و نسل امروز باید در دستور کار قرار گیرد.
امام جمعه استهبان با بیان اینکه دشمن از هیچ تلاشی برای از بین بردن فرهنگ اصیل ایران عزیز فروگذار نخواهد کرد به موضوع حذف خط فارسی و جایگزین کردن آن با خط لاتین در دوران حکومت پهلوی اشاره کرد و خاطرنشان کرد اگر مخالفت بزرگانی چون شهید مطهری و دکتر شریعتی مرحوم اقبال لاهوری و دیگر بزرگان نبود این اقدام می توانست حتی به نابودی هنرهای ایران زمین مثل دیوان اشعار بزرگان و متون ادبی و حتی هنر بزرگ خوشنویسی با سابقه گسترده و جایگاه ویژه ای که در جامعه دارد منجر شود.
رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان استهبان با بیان اینکه با گسترش تکنولوزی و امکاناتی که می تواند هر خطی را با کیفیت خوب به صورت ماشینی و کامپیوتری ارائه دهد ، ضروریست تا با تقدیر از کسانی که به صورت شخصی و بر اساس ذوق و قریحه خودشان این هنرها را زنده نگه داشته اند ، ضمن پاسداشت فرهنگ تقدیر و قدردانی ، یکی از اهداف اصلی مراسم از این دست اشاعه هنر و انتقال و ایجاد انگیزه و علاقه در نسل جدید باشد و میبایست از بزرگان و هنرمندان شاخص در زمان حیاتشان تجلیل و قدردانی شود که در استهبان بحمدالله به این مورد خوب پرداخته می شود و این مراسم هم انشالله به خوبی و در خور شان و منزلت اساتید برگزار شود.
در ادامه مسئولان حاضر در جلسه و شخصیت های فرهنگی عضو شورا و نماینده هنرمندان ضمن تاکید برای هر چه با شکوه تر برگزار شدن مراسم ، به بیان دیدگاه های خود پرداختند.


یوسف کارگر سرپرست فرمانداری استهبان و نایب رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیز در سخنانی با بیان اینکه تمامی دستگا های دولتی می بایست از همه ظرفیت خود برای برگزاری این مراسم استفاده کنند ادامه داد هنرمندان همیشه مظلوم واقع شده اند و تجلیل از مفاخر فرهنگی و هنری شهرستان باید در اولویت قرار گیرد.
کارگر با بیان اینکه برای مراسم این چنینی باید از ظرفیت های مردم استفاده کرد تاکید کرد هر جا مردم ورود کرده اند بهترین نتایج حاصل شده است و ظرفیت های مردمی معمولا مغفول مانده است و خاطر نشان کرد که مجموعه فرمانداری برای برگزاری این مراسم از تمام ظرفیت های موجود استفاده خواهد کرد.
در پایان مراسم امید کیامرث ضمن جمع بندی مباحث مطروحه تاکید کرد با تشکیل دبیرخانه مستقر در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تمامی مصوبات جلسه از طریق دبیرخانه پیگیری و به استحضار رییس محترم شورای فرهنگ عمومی رسانده خواهد شد.