به گزارش پایگاه خبری استهبان فردا  احمد رضا کمالی سروستانی فرماندار استهبان با صدور پیامی؛ فرارسیدن هفته کتاب را به کتابداران و تمامی خدمتگزاران حوزه کتاب و کتابخوانی تبریک گفت. ‎

متن پیام به شرح ذیل است:
بسمه تعالی

کتاب، رسولی ست که زندگی را در دستانت به تماشا می گذارد تا لحظه های تنهایی ات را با خویش خلوت کنی و دل به معبود بسپاری.
کتاب، آیینه اندیشه و رهاورد سفیران روشنی و آگاهی است. قفل گنجینه گوهر آگاهی و تجربیات بشری به مدد کلید کتاب گشوده می شود. کتاب، روایتگر قصه غصه ها و شادی ها و بیانگر توفیقات و ناکامی ها و شمع روشنگر مسیر نجات از وادی جهل و نادانی است. کتابخوانی راه شناخت علل ناکامی ها و فهم چگونگی رسیدن به کامیابی ها و موفقیت ها است.

هر جامعه ای برای توسعه و تعالی و پیشرفت باید با کتاب، این دانای مهربان و امانتدار عقلانیت آشتی کند و در ترویج و اشاعه فرهنگ کتابخوانی بکوشد که راه نجات در خواندن، دانستن، بینش مندی و اقدامات آگاهانه و خردمندانه است و در این میان کتابداران با روی گشاده و صبر بهترین مشاوره را به مخاطبان و مراجعه کنندگان به کتابخانه‌ها ارائه می‌دهند.

نقش کتابخانه‌ها نیز در انتقال علوم به افراد، بسیار سازنده بوده است، از این‌ رو کتابخانه را می‌توان به‌ عنوان کانون همایش صاحب‌نظران و موزه پرطراوت اندیشمندان دانست به‌طوری‌که این نهاد، می‌تواند بالندگی و شکوفایی استعدادهای دانش‏ آموزان و دانشجویان را به ارمغان آورده و درنتیجه به تولید اندیشه، دانش و رشد فرهنگ مطالعاتی جامعه منجر شود.

اینجانب ضمن گرامیداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار، این مناسبت را به رئیس کتابخانه عمومی جناب حسن زاده و همکاران ایشان ، پدیدآورندگان و دست‌اندرکاران و تلاشگران کتاب و کتابخوانی تبریک و تهنیت عرض نموده و از همت والای اهل فکر، اندیشه و قلم که در ترویج این مسئولیت خطیر می کوشند نیز قدردانی می نمایم و امیدوارم با همت و تلاش و برنامه ریزی و سیاستگذاری همه مسئولان و علاقمندان و نخبگان و اندیشه ورزان شاهد ترویج و نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی و تکریم و پاسداشت اهالی کتاب بویژه نویسندگان و اندیشمندان صاحبنظر شهرستان استهبان باشیم.

احمد رضا کمالی سروستانی
فرماندار شهرستان استهبان

 

پایان / مجید فرهمندی