فرهنگ و هنر
کد خبر : 4131
پنجشنبه - ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
به همت انجمن موسیقی و آموزشگاه موسیقی آوای باران استهبان

کارگاه والد و کودک در استهبان برگزار می شود

برای نخستین بار در استهبان کارگاه والد و کودک با نگرش ارف شولورک و ادوین گوردون برگزار می شود. مجید فرهمندی رئیس انجمن موسیقی شهرستان استهبان با اعلام این خبر افزود : این کارگاه که با مربی گری ویدا جم نژاد کارشناس موسیقی و از مدرسان موسیقی کودک آموزشگاه موسیقی آوای باران استهبان در تاریخ جمعه […]

کارگاه والد و کودک در استهبان برگزار می شود

برای نخستین بار در استهبان کارگاه والد و کودک با نگرش ارف شولورک و ادوین گوردون برگزار می شود.

مجید فرهمندی رئیس انجمن موسیقی شهرستان استهبان با اعلام این خبر افزود : این کارگاه که با مربی گری ویدا جم نژاد کارشناس موسیقی و از مدرسان موسیقی کودک آموزشگاه موسیقی آوای باران استهبان در تاریخ جمعه ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

فرهمندی افزود: کارگاه والد و کودک امروزه بسیار رواج پیدا کرده و بسیاری از مهدکودک ها، مراکز تخصصی مرتبط با پرورش کودک و کیلینیک های روانشناسی اقدام به برگزاری آن می کنند. این کارگاه ها در حقیقت از جمله روش های تربیتی نوین هستند که تلاش می کنند بستر آموزشی متفاوتی را برای خانواده ها ایجاد کنند.
ویدا جم نژاد مربی این کارگاه در این خصوص گفت : کارگاه والد و کودک امروزه برای کودکان در رده های سنی مختلف برگزار می شوند. در برخی مراکز این خدمات برای بچه های زیر یک سال تا ۶ سال ارائه می شود. در این کارگاه ها والدین و کودکان آن ها در محیطی گرم و سرشار از صمیمیت قرار می گیرند و آموزش ها به صورت غیرمستقیم و با تقویت مهارت ارتباطی بین پدر و مادر و فرزند ارائه می شود. والدین  با شرکت در این کلاس ها و افزایش مهارت های خود می توانند پیوند عاطفی عمیق تری با فرزند خود برقرار کنند و از این طریق قادر خواهند شد نکات تربیتی را به شیوه های بهتر و موثرتری به فرزندان خود ارائه دهند.کارگاه های والد وکودک با محوریت موضوعات مختلفی برگزار می شود. پرورش هوش و خلاقیت، آموزش موسیقی، کمک به استقلال کودکان، انجام بازی های شناختی و پرداختن به علاقه مندی های خاص کودک از جمله رایج ترین مواردی است که درکارگاه های مادر و کودک مطرح می شود.

هدف های کارگاه های والد و کودک:

تقویت هوش کودک

پرورش خلاقیت

تقویت ارتباط بین والدین و فرزند

کمک به کشف و پرورش استعدادهای کودک

آشنایی با نقاط ضعف و قوت فرزند

تقویت مهارت های اجتماعی و دوست یابی کودک از اهداف کارگاه والد و کودک

مزیت های کارگاه های والد و کودک
همان طورکه قبلا اشاره شد در این کارگاه ها با تمرکز بر ارتباط بین مادر و فرزند به عمیق تر شدن این پیوند کمک می شود. ارتباط والد فرزندی یکی از مهم ترین ارتباطات بشری است و متخصصان معتقدند افرادی که از رابطه والد فرزندی سالمی برخوردار نبوده اند به احتمال بیشتری در آینده در برقراری انواع ارتباطات صمیمانه با مشکل مواجه خواهند شد.

بنابراین در کارگاه والدو کودک با پرداختن به این امر مهم می توانند در آینده فرزندان شما نیز تاثیرگذار باشند. همچنین در جریان استعدادیابی ها و پرورش خلاقیت اگر کودکی از نظر ذهنی دچار مشکل باشد شرکت در این کارگاه ها به تشخیص به موقع کمک بسیار زیادی خواهد کرد.
.
مواردی که در کارگاه های والد و کودک به آن پرداخته خواهد به شرح زیر است :

فعالیت و بازی های موسیقیایی، بدن کوبه، بازی های ریتمیک، بازی‌های آوازی و حرکتی،  شعر وقصه گویی خلاق، بازی های حسی،فعالیت های نمایشی و…

متقاضیان می توانند جهت نام نویسی برای حضور در کارگاه با شماره ۰۷۱۵۳۲۳۱۵۲۵ ( دفتر آموزشگاه موسیقی آوای باران) تماس حاصل فرمایند.