دادستان استهبان  در خصوص آتش سوزی های اخیر گفت:
از ابتدای آتش سوزی دادستانی دستورات موکد جهت هماهنگی دستگاه ها جهت خاموش کردن آتش و همچنین پیگیری موضوع صادر کرده و اخیرا ۵ مورد پرونده تشکیل شده که دو مورد متهم دارد و در حال تکمیل تحقیقات هست و مابقی هم در پی شناسایی مقصر یا مقصرین هستیم و به محض تکمیل پرونده، برخورد قانونی و جدی خواهد شد.

محبی همچنین در خصوص برخورد با جرائم فضای مجازی گفت:
الحمدلله در بخش فضای مجازی به کمک اطلاعات سپاه، پلیس اطلاعات و گزارشات مردمی کنترل بسیار خوبی در شهرستان در ابعاد مختلف در حال انجام هست. بسیاری از موارد و تخلفات با تذکر و تعهد مرتفع گردیده و در مواردی هم که از خط قرمز عبور کردند و مرتکب جرم شدند، پرونده قضایی تشکیل و طبق قانون حکم محکومیت صادر شده است که البته و خوشبختانه به جهت پیشگیری و نظارت در فضای مجازی تعداد محکومیت ها زیاد نیست.

دادستان شهرستان قرآنی استهبان در خصوص تخلفات کرونایی گفت:
در بحث تخلفات مرتبط با کرونا، ضمن عرض خداقوت به همه دست اندرکاران حوزه سلامت باید عرض کنم تابع تصمیمات و مصوبات ستاد کرونا هستیم. در چهارچوب قانون دادستانی بیشترین کمک را به شبکه بهداشت و برخورد با متخلفین داشته، راجع به مراسمات عروسی آنجایی که ممنوع بوده و شبکه بهداشت یا ضابطین اعلام کردند، علاوه بر تذکر و تعهد های متعدد، مواردی توقیف خودرو، توقیف آلات و ادوات غیرمجاز و تشکیل پرونده قضایی و محکومیت متخلفین به خدمات عمومی رایگان، جزای نقدی و… داشته ایم. البته در برخی موارد به جهت بهبود نسبی اوضاع برگزاری مجالس با رعایت پروتوکل های بهداشتی طبق مصوبات ستاد کرونا مجاز می‌شود که دیگر مجال برخورد وجود ندارد.

وی در پایان ضمن تشکر از قضات، کارکنان دادگستری و مجموعه‌های تابعه مثل مجموعه زندان، ثبت اسناد و املاک، پزشکی قانونی و شورا های حل اختلاف گفت:
از تمامی نهادها و افرادی که در پیشبرد امور قضایی و نتایج مطلوب به ما کمک کردند مثل ائمه جمعه و فرمانداری محترم، شورای تامین، نیرو انتظامی، مجموعه سپاه و اداره اطلاعات و … کمال تشکر و قدردانی دارم و از کلیه شهروندان عزیز و مردمان مومن و بزرگوار شهرستان قرآنی استهبان خواستار این هستم تا در مسائل مختلف از جمله: گذشت، صلح و سازش، توجه به موارد پیشگیرانه، کاهش تشکیل پرونده قضایی، کاهش نابهنجاری ها و آسیب های اجتماعی و… یاری رسان مجموعه قضایی بعنوان خدمتگزار خود باشند و برای عاقبت بخیری ما دعا بفرمایند.

 

منبع : استهبان آنلاین