سرمازدگی خسارت ۱۲۱۰ میلیارد ریالی به باغات و زراعت استهبان وارد کرد

مدیر جهاد کشاورزی استهبان گفت: سرمازدگی باغات و زراعات طی چند شب گذشته به ۱۳۶۰ هکتار محصولات کشاورزی در استهبان خسارت وارد کرد.
به گزارش پایگاه خبری استهبان فردا به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استهبان، مهدی اعیان منش افزود: میزان خسارتی که توسط کارشناسان در برآورد اولیه این سرمازدگی برآورد شده بیش از ۱۲۱۰میلیارد ریال است که به ۵۰۰ هکتار باغات جدید الاحداث انجیر عمدتا در منطقه خیر، ۵۰۰ هکتار باغات پسته عمدتا در رونیز ، بیش از ۱۰۰ هکتار باغ انار عمدتا در ایج و بیش از ۳۰۰ هکتار درختان سیب، زرد آلو، گوجه باغی و انواع دیگر درختان سیاه ریشه خسارت ۵۰ تا صد درصدی وارد کرد.
اعیان منش اظهار داشت: دربین زراعت ها عمده خسارت ها به کشتزارهای گندم، یونجه، بادمجان و باقلا بوده است.


وی بیان داشت: سرما زدگی برخی مناطق در روز های آینده خود را نمایان تر خواهد کرد و تنها راه جبران خسارت بیمه کردن محصولات است اما در این راستا پیگیری های لازم از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی در حال انجام است.
مدیر جهاد کشاورزی استهبان با تاکید بر بیمه محصولات کشاورزی تصریح کرد: با توجه به افزایش هزینه ها کشاورزان و دامداران نسبت به بیمه مزارع، باغات و دام های خود اقدام کنند تا در هنگام بروز چنین حوادثی کمتر متضرر شوند و قسمتی از هزینه های انجام شده به آنان برگردد.