به گزارش پایگاه خبری استهبان فردا به نقل از روابط عمومی بیمارستان امام خمینی«ره» استهبان؛ همزمان با هفته ملی منابع طبیعی با حضور صمدنژاد مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس، دکتر طهماسبی نماینده مردم استهبان در مجلس شورای اسلامی؛ فرماندار، امام جمعه، شهردار، رئیس شبکه بهداشت و درمان و رؤسای و کارکنان ادارات مختلف شهرستان، مراسم درختکاری به پاس زحمات مدافعین سلامت و بزرگداشت شهدای شهرستان قرآنی استهبان در محوطه بیمارستان استهبان برگزار گردید‌.

در ابتدای این مراسم دکتر مطوس رئیس بیمارستان استهبان درباره اهمیت و پاسداشت هفته ملی منابع طبیعی گفت: درختکاری علاوه بر داشتن پشتوانه ای از علایق ملی و سنت تاریخی در ایران با اعتقادات مذهبی مردم نیز پیوند دارد. ایشان همچنین از برگزاری این مراسم به پاسداشت زحمات مدافعین سلامت از فرماندار مردمی استهبان کمالی سروستانی که همواره در شرایط سخت به خصوص ایام شیوع کرونا پشتیبان کارکنان بیمارستان استهبان بوده و تمام تلاش خود جهت رفع مشکلات بیمارستان را داشته اند تشکر کردند.

ایشان در صبحت های پایانی خود از تمامی دست اندرکاران برگزاری این مراسم از جمله مجموعه شهرداری به خصوص مهندس تاج پیکر و رئیس و کارکهان اداره راه و شهرسازی که از روزها قبل با تمام توان و در اختیار گذاشتن نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز جهت بهسازی فضای سبز بیمارستان در حال تلاش برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم بودند تقدیر و تشکر به عمل آوردند.

در ادامه مراسم دکتر فدایی رئیس شبکه بهداشت و درمان استهبان ضمن عرض خسته نباشید به دست اندرکاران برگزاری این مراسم در صحبت هایی از مردم خواستند همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده تا بتوانیم این بحران را با همکاری و همدلی اقشار مختلف مردم مدیریت کرده و هر چه زودتر شاهد ریشه کن شدن این بیماری در جامعه باشیم.

در ادامه مراسم کمالی سروستانی فرماندار استهبان ضمن عرض خسته نباشید به کادر درمان بیمارستان استهبان به اهمیت کار کارکنان این مرکز به ویژه کادر درمان که در خط مقدم مقابله با بیماری کرونا در حال خدمت رسانی به مردم هستند اشاره کرده و بیان داشتند این مراسم که با همکاری شهرداری، اداره منابع طبیعی، اداره راه و شهرسازی و سایر ارگان های مرتبط همراه بود به پاس زحمات کادر درمان و بزرگداشت شهدای شهرستان استهبان برگزار گردیده تا بتوانیم قدردان زحمات این عزیزان باشیم.
در این مراسم اولین نهال به یاد شهیده سلامت مریم رضائی نسب با حضور خانواده رضائی نسب کاشته شد و مسئولین شهرستان و همچنین تعدادی از کارکنان هر کدام یک نهال کاشتند.

لازم به ذکر است با توجه به برنامه ریزی های انجام شده تعداد ۱۴۰۰ نهال جهت بهسازی فضای سبز بیمارستان تهیه و در قالب این برنامه به یاد شهدای شهرستان استهبان و به تعداد کارکنان بیمارستان یک نهال کاشته و به اسم هر پرسنل پلاک گذاری روی درخت ها انجام خواهد شد.