روز جهانی تالاب‌ها در استهبان برگزار شد.

?سیزدهم بهمن ماه با روز جهانی تالاب‌ها مصادف است. این روز به همه یادآوری می‌کند که ارزش تالاب‌ها را فراموش نکنیم و برای پایداریشان تلاش کنیم.
به همین مناسبت برنامه‌ای به میزبانی گروه مردمی دیده‌بان استهبان و همکاری فرمانداری و اداره محیط زیست استهبان و نیز همراهی انجمن میراث ماندگار بختگان؛ در استهبان، روستای محمدآباد و در بستر خشک تالاب بختگان برگزار شد.
سخنرانی مدیر کل محترم حفاظت محیط زیست فارس و فرماندار گرامی استهبان، اجرای موسیقی توسط اساتید آموزشگاه آوای باران، اجرای برنامه نمادین محیطی، نمایشگاه عکس و … از برنامه‌های این رویداد بود.
در این برنامه که تعداد زیادی از مسئولین و همشهریان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شرکت کردند؛ مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس و هیئت همراه، فرماندار، معاون فرماندار، بخشدار، فرمانده سپاه، فرمانده نیروی انتظامی، دهیاران و اعضای شورای روستایی از سراسر دهستان خیر، شهردار استهبان، رؤسای ادارات محیط زیست، منابع طبیعی، آموزش و پرورش، آبفا، منابع آب، جهادکشاورزی، بنیاد مسکن، گاز، فرهنگ و ارشاد اسلامی، رابطین نماینده مجلس، مردم خونگرم روستاهای دهستان خیر، اعضای انجمن دیده‌بان استهبان، رییس اداره محیط زیست نی‌ریز و … حضور داشتند.
? هیئت مدیره گروه مردمی دیده‌بان استهبان از تمامی همراهان و یاریگران، برای این حضور گرم قدردانی می‌کند.
امیدواریم روزی برسد که همه ما باز پرآبی تالاب را ببینیم و جشن شکرانه احیاء را به شادی و سرور در کنار تالاب بختگان برپا داریم.

? شعار روز جهانی تالاب‌ها در سال ۲۰۲۱: پیوند ناگسستنی؛ آب، تالاب، زندگی