امید کیامرث یکشنبه در مصاحبه با ایرنا افزود:‌ حضور موفق دو نمایش از استهبان در سی و یکمین جشنواره تئاتر فارس و کسب چند عنوان موفق، اتفاقی نیست و ماحصل تلاش و خودباوری هنرمندان این شهرستان است و از این بابت به خود می بالیم، رویدادی که برای نخستین بار در تاریخ تئاتر شهرستان رخ می دهد و می شود از آن به عنوان یک نقطه عطف یاد کرد.
او گفت: همان گونه که بارها گفته ایم تلاش ما حمایت حداکثری از هنرمندان است چرا که به نقش خطیر اهالی هنر واقف هستیم و اعتقاد داریم ظرفیت های گسترده هنرمندان زمینه ساز رشد و بلوغ فرهنگی خواهد بود.
این مسئول افزود: معضل کرونا باعث شد جشنواره تئاتر سی و یکم به صورت مجازی برگزار شود اما به اذعان بسیاری از ناظران سطح کیفی این جشنواره نیز بسیار مطلوب بود و این امیدواری وجود دارد که این نمایش ها از رسانه ملی نیز پخش شوند.
نتایج سی و یکمین جشنواره تئاتر فارس پنجم دی ۹۹ اعلام شد و شهرستان استهبان با نمایش چِر (ساینا عاجلی ) حایز مقام سومی بازیگری زن توسط آرام شاهسونی و با نمایش داستان عامه پسند به کارگردانی علی مستفیضی  مقام سومی بازیگری مرد را از سوی حمید فعله کار کسب کرد و حضور موفقی در این رویداد هنری داشت.
داوری این دوره از جشنواره را  سعیدرضا خوش شانس، حسین قهرمانی، زاوش تقوایی، دانیال نفریان به عهده داشتند.