در جریان سفر دکتر عنایت الله رحیمی به شهرستان استهبان بیش از بیست طرح عمرانی، آموزشی و درمانی با سرمایه گذاری ۲۹۰ میلیارد ریالی با ظرفیت اشتغال ۱۲۰ نفری از جمله یک  واحد آموزشی، یک واحد مرکز جامع سلامت و بخش مراقبت ویژه nicu بیمارستان در این شهرستان به بهره برداری ‌رسید.

به گزارش پایگاه خبری استهبان فردا در تاریخ چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ در بدو ورود استاندار فارس به شهرستان استهبان ایشان و هیات همراه با حضور در گلزار شهدای استهبان و گلباران قبور مطهر شهدا، به مقام شامخ شهدای گلگون کفن این دیار ادای احترام کردند.

سفر استاندار به استهبان

افتتاح  واحد آموزشی دبیرستان نمونه دولتی خاتم الانبیاء، مرکز سلامت مرحوم کریمی نژاد ، کلنگ زنی کلینیک خیر ساز و افتتاح بخش اعصاب و روان ،  nicu و بخش امحا زباله بیمارستان استهبان از برنامه های بعدی سفر استاندار فارس به استهبان بود .

بعد از آن جلسه شورای اداری استان فارس به میزبانی استهبان و در سالن استاد سیدمحمد مرشدی دانشگاه آزاد اسلامی واحد استهبان برگزارشد.

در این جلسه ابتدا احمدرضا کمالی سروستانی فرماندار شهرستان استهبان ضمن خیرمقدم به استاندار فارس و هیات همراه و مدیران کل ادارات دولتی فارس که ایشان را همراهی می کردند ، حضور مسئولان در شهرستان را فرصتی مغتنم برای پیگیری و رفع مشکلات مردم دانست و با اشاره به اینکه علی رغم وجود تحریم ها و محدودیت هایی که بیماری کرونا برای کشور ایجاد کرده ، عملکرد دولت تدبیر و امید را قابل تحسین و در خور توجه عنوان کرد و ادامه داد ، بدون شک کسانی که قصد دارند با سیاه نمایی خدمات دولت را نادیده بگیرند ، دلسوز میهن اسلامی و انقلاب و مردم نیستند.

جلسه شورای اداری استان فارس در استهبان

در ادامه حجه الاسلام والمسلیمن شیخ مصطفی خاوری امام جمعه استهبان نیز ضمن خیر مقدم به طرح مسائل مشکلات شهرستان استهبان پرداخت . نکته قابل توجه سخنان امام جمعه استهبان تاکید ایشان بر حل مشکل روستاهای شهرستان بود . موارد مطرح شده توسط ایشان به شرح زیر می باشد:

  • خدمات دولت با وجود مشکلات عدیده ای که تحریم های ظالمانه برای کشور ایجاد کرده و شیوع و فرگیری بیماری کرونا باعث شده است قابل تقدیر است و امروز زمان ان قلت زدن و حتی انتقاد از دولت نیست و همه باید از دولت تدبیر و امید حمایت و پشتیبانی کنیم .
  • اسکان مردم روستاهای برد نو، آب بند و پل شکسته درد ۱۵ ساله مردم استهبان است . این دیگر دست ترامپ نیست ، دست خودمان است ، مردم آواره شدند ! زمین هم اختصاص پیدا کرده و فقط واگذاری مانده . اشتغال مردم این منطقه از بین رفته وباید زمین در اختیار اینها قرار بگیرد تا این ۲۰۰ خانوار از بیکاری نجات پیدا کنند .
  • روستاهای خانه کت و قشم قاوی مشکل گاز و آب دارند که سال هاست فقط قول حل این مشکل داده می شود و امیدواریم با پیگیری شما مشکل مردم خوب این منطقه حل بشود.
  • انتقال آب از سد رودبال هم باید انجام شود و امیدواریم حداقل کار شروع شود و استارت بخورد .
  • اسکان مردم در شهر استهبان هم دارد به مشکل جدی تبدیل می شود ، زمین در استهبان به هر متر مربع ۷ تا ۸ میلیون تومان رسیده و علت اصلی هم هم محدود بودن شهر است . اگر دامنه شهر گسترش پیدا کند بخش عمده ای از مشکلات مردم در خصوص مسکن حل خواهد شد.
  • راه آهن گل گوهر به شیراز تعطیل شد و کارگاه هم تعطیل شد و متاسفانه به بوشهر انتقال دادند ، پس مشکل بودجه نبوده و علت های دیگر دارد که درخواست ما راه اندازی مجدد کارگاه و ادامه کار پرژه است.
  • مسأله آموزش و پرورش هم باید حل شود که در جلسه فرمانداری به آن پرداخته شد.
  • مسأله سه درصد نفت و گاز هم مردم استهبان محروم هستند و برای حل این مشکل باید راه حلی درنظر گرفته شود .
  • برای استقلال بخش ایج هم باید تدبیری اندیشیده شود و استقلال بخش ایج جزو انتظارات همیشگی ما بوده است .
  • پاسگاه انتظامی خیر نیاز به بازسازی دارد و این مورد جهت حفظ امنیت منطقه ضرورت دارد .

در ادامه دکتر فرهاد طهماسبی نماینده مردم شهرستان های استهبان ، نی ریز و بختگان در مجلس شورای اسلامی ضمن خیرمقدم به استاندار و میهمان مسایل زیر را مطرح و خواستار اهتمام ویژه استاندار محترم جهت حل مشکلات مردم حوزه انتخابیه شد.

  • خیر مقدم به میهمانان و اعضای شورای اداری استان فارس و تشکر از اعضای شورای اداری و شورای تامین شهرستان و حضار در جلسه
  • به بهانه افتتاح طرح ها و پروژه ها حضور جناب استاندار را در استهبان داریم ، لکن مشکلات و نواقص در سطح شهرستان زیاد است .
  • تثبیت خط مرزی شهرستان استهبان و داراب بسیار مهم است و حل این معضل اقدام و دستور حضرتعالی را می طلبد . گاها مشکلاتی پیش آمده ، برخی مسئولین شهرستان همجوار باشد با بی تدبیری اظهار نظرهایی می کنند که باعث اختلاف شده است . طبیعی است که مردم روستاهای مردم روستاهای برد نو، آب بند و پل شکسته و باید به حقوق حقه ی خودشان در خصوص واگذاری زمین برسند .
  • مشکل مشترک شهرستان های اطراف دریاچه بختگان را نیز بنده در مجلس فریاد زدم . برای مردم مشکل ایجاد شده ، بادهای نمکی و ریزگردها باعث زیان فراوان به بخش کشاورزی شده است و باید صدا و اعتراض مردم را به گوش دولتمردان برسانیم . با این حقابه مختصر و اعتبارات قطره چکانی دریاچه احیا نمی شود و باید عزمی مانند آنچه برای دریاچه ارومیه ایجاد شد لحاظ شود . حقابه بختگان باید اصلاح شود و اختصاص داده شود .
  • واگذاری اراضی شیب دار برای هر سه شهرستان حوزه انتخابیه مورد درخواست است ، دستور بفرمایید در مرکز استان ادارات کل در این خصوص با مدیران شهرستان همکاری داشته باشند تا به نتایج خوبی برسیم و مشکل حل شود .
  • ارتقای بخش ایج خواست جدی و قدیمی مردم است و عنایت بفرمایید تا ترتیبی اتخاذ شود تا مردم به خواسته خودشون برسند .
  • مرکز مهارت آموزی انجیر باید به نام استهبان ثبت شود همانطوری که انجیر در دنیا به نام استهبان ثبت شده است و میزملی انجیر هم در استهبان ایجاد شده است.

در ادامه و پس از قرائت ۱۴ مورد از مصوبات جلسه شورای اداری در خصوص استهبان ، دکتر عنایت الله رحیمی نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین حضرت امام حسین (ع) ، با ابراز خرسندی از حضور در شهرستان استهبان با بیان اینکه در شرایط فعلی که ایران عزیز درگیر تحریم های ظالمانه بین المللی است و بیماری کرونا تمامی فعالیت ها در دنیا را تحت تاثیر قرار داده  و در حالی که کشور هیچگونه درآمدی از محل فروش نفت ندارد ، دولت توانسته با تدبیر قابل ستایش امید را به جامعه تزریق کند و علیرغم کمبودها ، خدمات خوبی را در حوزه های عمرانی و بهداشتی به مردم ارائه دهد.

گزیده سخنان استاندار فارس در جلسه شورای اداری استان فارس به میزبانی استهبان به شرح زیر می باشد :

  • خوشحالم که توفیق شد خدمت مردم شریف استهبان باشیم و از اقدامات خوبی که همکارانم در شهرستان در یکسال گذشته انجام دادند تقدیر می کنم .
  • استحضار دارید سیاست دولت با توجه به مشکلات موجود ، سیاست توامان سلامت ، امنیت و معیشت بوده که اقدامات خوبی در سه حوزه در حال انجام است . بیماری کرونا و تحریم های استکبار می توانست اثر بسیار شدیدی بر موضوع معیشت مردم بگذارد و مشکلات امنیتی به وجود بیاورد و سلامت مردم هم در راس اهمیت هاست.
  • دولت با وجود عدم دسترسی به منابع حاصل از فروش نفت، کشور را سرپا نگه داشته است و به مردم خدمت رسانی می کند . دولت تلاش می کند علیرغم مشکلات ناشی از کرونا و تحریم در خصوص توسعه کشور تمام تلاش خود را انجام دهد . این درحالی است که در دوران دور از نعمت نفت به سر می بریم و در بخش صادرات غیرنفتی هم مشکلات برگشت پول آزاردهنده و غیرقابل تحمل است .
  • گروهی که دولت را به ناکارآمدی متهم می کنند واقعیت ها را به مردم نمی گویند و بی انصافی می کنند و این ها دوست دار مملکت خودشان نیستند . تضعیف دولت ، تضعیف کشور است و این به نفع هیچ کس نیست .
  • مردم سخت کوش استهبان که با تلاششان توانسته اند استهبان را به عنوان بزرگترین باغ شهر انجیر جهان معرفی کنند قابل ستایشند.
  • تاریخ در مورد هشت سال فعالیت دولت تدبیر و امید به خوبی قضاوت خواهد کرد .
  • وظیفه داریم مردم را تکریم کنیم و زیربنای رعایت حقوق شهروندی، تکریم مردم است .
  • چرا برای بخشی از جامعه حلال خدا را حرام کنیم ، چرا باید مردم را تشویق به ناامنی برای گروهی از مردم کنیم ؟ هزینه های این رفتار به عهده کیست ؟ توصیه به ناامنی غیرقابل قبول است .
  • مشکلات مردم باید حل شود و دغدغه مسئولان شهرستان کاملا به جا و محترم است .
  • فرمانداران با مردم گفتگو کنند و مسایل شهری را با کمک خود مردم حل کنند .
  • در خصوص انتقال آب از شهری به شهر دیگر واقعیت این است که فقط آب شرب از طریق لوله منتقل می شود و برخی با جوسازی مسائل را به گونه ای دیگر جلوه ندهند.
  • اسکان مردم روستاهای ایج استهبان هم باید در دستور کار قرار گیرد و سریع به نتیجه برسد و به شدت پیگیری شود و تصمیم کلی این است که مردم باید در محدوده شهرستان استهبان مستقر شوند .
  • مشکل آب مردم خانه کت و قشم قاوی هم باید حتما در دستور کار آبفا قرار بگیرد و حل شود .
  • راه آهن بسیار هزینه بر است و در اولویت قرار ندارد هرچند مذاکراتی انجام شده . قطعا مهم است و با چند بانک هم رایزنی شده جهت مشارکت .
  • مشکلات دریاچه بختگان باید حل شود و سال قبل اقدامات خوبی در این خصوص شد و تالاب های فارس هم باید همگی احیا شود و ستاد احیای تالاب ها ایجاد شده و در سطح ملی هم موضوع پیگیری خواهد شد .
  • واگذاری اراضی شیب دار مدتی ممنوع بود اما در حال حاضر با حفظ مالکیت دولت می توان در اختیار مردم قرار داد جهت اشتغالزایی و احیای محیط زیست و منابع طبیعی و در حال پیگیری هستیم .
  • خدمات به مردم انجام شده ولی باید بیشتر شود. دستگاهها باید پای کار باشند و به مردم خدمات دهند .

بعد از جلسه شورای اداری جلسه استاندار با فعالان اقتصادی و سیاسی و فرهنگی ادامه پیدا کرد و در ابتدا امین بزرگر به عنوان نماینده فعالان اقتصادی از مشکلات عدیده در خصوص صادرات انجیر و تعرفه گمرکی کشور چین در خصوص انجیر سخن گفت و از استاندار تقاضای رایزنی از طریق وزارتخانه ای امورخارجه و صمت برای حل این مشکل شد و ضمن اشاره به حل مشکل صادرات پسته در سال های اخیر در این خصوص ، این مورد را شدنی دانست . مورد بعدی مطرح شده رفع مشکلات تمدید کارت بازرگانی و مسائل مالیاتی صادرکنندگان بود که استاندار هم قول پیگیری ویژه در این موارد را دادند.

جلسه شورای اداری فارس در استهبان

بعد از آن عباس مصدقی به عنوان نماینده جریان اصولگرای شهرستان حل مشکلات شهری مثل توسعه خیابان های شهر استهبان را خواستار شد و ادامه داد با اتصال خیابان امامزاده به خیابان شهید فقیهی از سه راه کارگر ، بخش اصلی ترافیک این خیابان مرتفع می گردد، درخواست دوم نماینده اصولگرایان اختصاص آب جهت  باغداران و انجیرداران استهبان بود و در این خصوص پیشنهاداتی هم ارائه کرد.  مصدقی در پایان صحبت هایش همچنین از ضایع شدن حق خود و خانواده اش در زمان احداث جاده خروجی استهبان به شیراز و تصرف زمین های پدری اش به استاندار گله کرد و گفت پیگیری بیست ساله اش در این خصوص بی نتیجه بوده و خواستار حل این مشکل توسط استاندار شد که دکتر رحیمی هم در جلسه دستور پیگیری این مورد را صادر کردند.

بعد از مصدقی الهه مدحت به عنوان نماینده جریان موسوم به اصلاح طلبی استهبان ، دغدغه های خود و هملفکرانش را به استحضار نماینده عالی دولت در استان فارس رساند و با بیان اینکه استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی آرمان های اصیل انقلاب اسلامی بوده ، از احساس خود و برخی از مردمان ایران زمین در خصوص عدم امکان رسیدن به این تغییرات سخن گفت و عدم مشارکت بالای مردم در انتخابات اخیر مجلس را دلیل این ادعای خویش دانست . عضو شورای اسلامی شهر استهبان که به نمایندگی از اصلاح طلبان در این جلسه سخن می گفت ضمن تقدیر از اقداماتی که با نام فسادستیزی در کشور در حال انجام است ، تنها راه مبارزه واقعی با فساد را فقط و فقط از مسیر آزادی بیان و در پرتو آن شفافیت دانست و با گلایه از اینکه حتی در شهرستان های کوچکی مثل استهبان هم شاهد برخوردهای بعضا سلیقه ای در برخورد با حقوق مردم و شفافیت هستیم و خروجی برخوردهای اینگونه را عاملی در جهت دلسردی فعالان سیاسی و مردم برای حضور همه جانه در مسایل اجتماعی دانست. گلایه از نادیده گرفتن حقوق زنان در دولتی که با این شعار وارد کارزار انتخابات شده بود بخش دیگر سخنان مدحت بود.

الهه مدحت از استاندار خواست تا ضمن ابلاغ سلام به رییس جمهور به ایشان بگوید:  هنوز تا انتخابات دولت سیزدهم و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا زمان باقی است و از دولت بخواهد با انجام اصلاحات بنیادین امید را به جامعه برگراند و راه حل آن را ایجاد فضای امن مطالبه گری و شفافیت برای رسانه های مکتوب و فعالین فضای مجازی ، تقویت و حمایت از احزاب در راستای توسعه سیاسی، جذب حداکثری کلیه اندیشه های دلسوز و دوستدار ایران و ایجاد زمینه رقابت واقعی انتخاباتی با بسط امکان حضور تمامی اندیشه ها و اقشار به عنوان انتخاب شونده و انتخاب کننده دانست .

بس از آن نیز کاظمی یکی از اعضای کتابخانه عمومی محقق العلمای شهرستان استهبان با توجه نزدیک بودن روز کودک ، اقدامات شهرستان استهبان را در این حوزه به استحضار استاندار فارس رسانید.

استاندار فارس در پایان ضمن تقدیر از حاضران در جلسه و گرامی داشت یاد امام (ره) و شهدا و تشکر از حاضران در جلسه تصریح کرد : پیوستگی بین مباحث اقتصادی ، فرهنگی ،سیاسی ، اجتماعی و امنیتی یک واقعیت انکارناپذیر است و در هرکدام از این موارد خللی وارد شود به صورت زنجیره وار مباحث دیگر هم تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و همین امر موجب شده است که چند سال است که مقام معظم رهبری به دغدغه اقتصاد به عنوان یک دغدعه بسیار مهم می پردازند. رحیمی افزود امروز نسبت به قبل از انقلاب مردم در شرایط بسیار به خوبی به سر می برند و در استان فارس حسب فرمایشات مقام معظم رهبری گامهای خوب و موثری برداشته شده است و علیرغم اینکه سخت ترین دوران مدیریتی در چهل سال گذشته را تجربه می کنیم ولی فعالیت های بسیار قابل دفاع و مطلوبی داشته ایم .

مقام عالی دولت در استان فارس ادامه داد :  قبل از انقلاب در استان فارس کارخانه هایی که داشتیم  فقط یک پالایشگاه ، یک پتروشیمی، یک کارخانه صنایع الکترونیک و نهایتا یک کارخانه سیمان داشتیم و امروز فقط ۱۱ کارخانه سیمان در این استان داریم که حداقل ۵ تای آن در این دولت احداث شده است. قبل از انقلاب فقط یک سد در استان فارس داشتیم و امروز در فارس ۱۱ سد داریم که حدود ۵ تای آن در این دولت افتتاح شده و یا در حال به بهره برداری رسیدن است . قبل از یک کارخانه تحت عنوان صنایع سنگین نداشتیم و امروز آلومونیوم جنوب باعث ارتقای ۴ پله ای رتبه ایران از رتبه ۱۸ به ۱۴ در دنیا شده است که در این دولت شروع شد و به بهره برداری رسید. امروز ۲ کارخانه فولادی در استان در حال تولید داریم که روز به روز در حال توسعه است و قبل از این دولت خبری از این دوکارخانه نبود و همچنین ۲ کارخانه فولادی در دست اجرا و احداث داریم . بزرگترین کارخانه کربنات سدیم خاورمیانه در همین دولت در استان پهناور فارس وهمین امسال راه اندازی شد و فاز دوم آن در حال شروع شدن است . اینها همه ثمرات نظام جمهوری اسلامی است .

دکتر رحیمی گفت : امیدوارم با مصوباتی که امروز داشتیم بتوانیم رونق بیشتر و بهتری را در خصوص فرآوری و صادرات انجیر داشته باشیم و با توجه به پتانسیل خوب شهرستان و وجود باغات و محیط زیست مطلوب باید نیم نگاهی هم به موضوع گردشگری در شهرستان داشته باشیم .

استاندار فارس پرداختن به مسایل سیاسی را مورد نظر نظام و رهبری دانست و  توصیه های  مقام معظم رهبری در خصوص آزاد اندیشی در دانشگاهها و اینکه می گویند که اجازه بدهید مردم بیایند و برای سرنوشت خودشون تصمیمی بگیرند را حاکی از همین موضوع دانست . آزادی بیان و احزاب همه در قانون اساسی ما آمده که این قانون اساسی نتیجه رای بیش از ۹۸ درصدی همین مردم به جمهوری اسلامی است تمامی ارکان در نظام جمهوری اسلامی به نوعی منتخب مردم هستند و ما باید تلاش کنیم تا رضایتمندی مردم به دست بیاید تا مردم هم در امورات کشور و انتخابات ها مشارکت داشته باشند. مردمی که الان گرفتار سفره خودشان هستند و گرفتاری بیکاری نیروهای تحصیل کرده خودشان هستند و بیش از سیاست ورزی درگیر تامین نیازهای اولیه خودشان هستند و ما باید تلاش کنیم تا فرآیند رفع نیازهای اولیه انجام شو تا بتوانند به مسایل ثانویه مثل سیاست ورزی و فرهنگ ورزی هم توجه کنند .

شایان ذکر است که موارد زیر در جلسه شورای اداری استان فارس به تصویب اعضای جلسه رسید :

♦️تصویب رفع نقاط حادثه خیز محور نی ریز، سد رودبال و جاده خانه کت وقشم قاوی

♦️تصویب آغاز تحقیق و مطالعه مستقل شدن بخش ایج و تبدیل منطقه خیر به بخش مرکزی توسط استانداری

♦️ تصویب تکمیل و تجهیز سالن ورزشی شهدای خیر در روستای بنوان

♦️تسریع در تکمیل پروژه فاضلاب شهر استهبان و تصفیه خانه فاضلاب استهبان

♦️ پیگیری و اقدام استانداری در قرار گرفتن شهرستان استهبان در لیست شهرستان های محروم برای جذب ۲ درصد نفت وگاز

♦️تصویب احداث کارخانه فرآلیاژ در روستای درب قلعه رودبال

♦️تصویب اختصاص ناحیه صنعتی برای ایج و رونیز

♦️تصویب ثبت نام شهرستان استهبان بعنوان پایانه صادرات انجیر در سطح کشور توسط استانداری

♦️ پیگیری حقابه بختگان طبق مدل دریاچه ارومیه و اختصاص منابع مالی ملی و رهاسازی موثر آب مورد تصویب قرار گرفت

♦️واگذاری ۸۵۰ هکتار اراضی شیبدار در کل شهرستان استهبان مصوب گردید

♦️ تصویب حفر یک حلقه چاه آشامیدنی برا تکمیل آب آشامیدنی دهستان خیر

♦️تصویب اجرای پروژه گازرسانی به روستاهای خانه کت و قشم قاوی

♦️تصویب الزام تکمیل پروژه های نیمه تمام ورزشی بویژه چمن مصنوعی ایج و محمدآباد باغ شاد تا دهه فجر

♦️تصویب رفع نقاط حادثه خیز جاده های شهرستان بویژه خروجی ماهفرخان و ورودی محمداباد

♦️تسریع در روشنایی واریانت استهبان از گرده تا دوراهی خیر

♦️تصویب نوسازی پاسگاه ماهفرخان

♦️تصویب جابجایی زمین های محیط زیست در شمال شهر رونیز با زمین های منابع طبیعی در مجاورت شهر رونیز

♦️افزایش محدوده شهر استهبان ،به لحاظ گرانی زمین در استهبان درخواست و پذیرفته شد

♦️تصویب اقدام جهت کاهش تعرفه گمرکی انجیر با توجه به صادرات بیش از هشتاد درصد انجیر استهبان به چین ،ویتنام و هنگ کنگ

♦️رفع مشکل تعلیق کارت بازرگانی صادر کنندگان انجیر استهبان

♦️رفع مشکل صادرات انجیر و اصلاح سامانه نیما برای پرداخت بدهی فعالان اقتصادی بخش خصوصی به دولت

حواشی جلسه :

  • اعتراض یکی از حضار به عدم انتخاب مدیر برای آموزش و پرورش استهبان در طول یک سال گذشته بود که این موضوع را به دلیل مسائل حزبی و باندی دانست که با واکنش استاندار مواجه شد و دکتر رحیمی با بیان اینکه نباید بدون سند قصد مشوش کردن اذهان را داشته باشید ادامه داد: مدیر مربوطه به وسیله مدیرکل انتخاب و معرفی خواهد شد و هیچ کسی هم دخالت ندارد، و این که یک نفر خودش را به عنوان نماینده قشر فرهنگی معرفی کند و اینگونه بدون سند صحبت کند را تشویش اذهان عمومی دانست و تاکید کرد با جریاناتی از این دست کسی نمی تواند مدیری را بر من تحمیل کند .
  • از دیگر حواشی جلسه تقدیر و تشکر سخنرانان و مدیران از احمدرضا کمالی سروستانی فرماندار شهرستان استهبان بود که طوری توجه دکتر رحیمی را به خودش جلب کرد که در جلسه اعلام کرد : این گونه که شما از فرماندار تقدیر می کنید بنده را مصمم می کند که در جای بزرگتری از ایشان استفاده کنم.
  • کمبود جا جهت مدعوین نیز از دیگر حاشیه های جلسه بود.
  • نحوه انتخاب نماینده جریانات سیاسی در جلسه نیز مورد سوال بسیاری از حضار در جلسه بود.
  • عدم تقدیر و تشکر از اصحاب رسانه و خبرنگارهای حاضر در حجم وسیع تقدیر و تشکرهای خسته کننده سخنرانان از یکدیگر نیز نکته قابل توجه دیگر جلسه بود.

پایان خبر / مجید فرهمندی « استهبانی دیگر »